صفحه‌ی اول » اخبار منطقه‌ی قره‌داغ » اخبار کلیبر » رییس برکنار شده‌ی صنعت، معدن و تجارت کلیبر: سئحراما ایمان ندارد!

رییس برکنار شده‌ی صنعت، معدن و تجارت کلیبر: سئحراما ایمان ندارد!

رییس بر کنار شده‌ی اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت شهرستان کلیبر با ذکر حدیثی از امام صادق (ع)، سئحراما را متهم به تهمت‌زنی کرده و گفته است: سئحراما ایمان ندارد!

به گزارش سئحراما؛ حجت حسینی در گفت‌وگویی با کلیبر خبر  همچنین با این تقاضا که؛ سئحراما در امورات سایر دستگاه‌ها دخالت نکند، به کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌های شهرستان کلیبر اذعان و مواد جدیدی به قانون نظام صنفی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد!

کلیبرخبر نوشت: در هفته‌یی که گذشت، پایگاه خبری تحلیلی سئحراما با انتشار دو گزارش جداگانه با عنوان کمیته‌ی حقیقت‌یاب وزیر صنعت، معدن و تجارت در کلیبر چه کرد؟! و رأی مردم بر علیه مردم؛ پول اصناف در کجا صرف می‌شود؟ به انتقاد از اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت کلیبر پرداخت و در پایان ۹ پرسش از عملکرد این اداره را مطرح کرد.

کلیبرخبر به بهانه‌ی این دو گزارش، گفت‌وگوی کوتاهی با سید حجت حسینی، رییس اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت انجام داد که وی با تأکید بر این که ایراد اتهامهای کذایی از مصادیق بی‌ایمانی است،با ذکر حدیثی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: هرگاه مومن به برادر مؤمن‌اش تهمت بزند، ایمان در دل او ذوب می‌شود همان‌گونه که نمک در آب ذوب می‌گردد؛ اگر ایمان باشد.

وی همچنین با این عنوان که کسانی به مسئله اختلاف دامن زده و قصد دارند آب را گل آلود نموده و ماهی بگیرند، به سئحراما توصیه کرد: در امورات سایر دستگاهها دخالت نکنند.

 

وی در این گفت‌وگو در باره‌ی وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها و اتاق اصناف شهرستان به این گفته بسنده کرده است که: پس از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی روی‌کرد و نگرش دولت نسبت به کنترل و نظارت بازار متفاوت‌تر از گذشته بوده است. در قانون جدید با اصلاحاتی که در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، حدود اختیارات اتحادیه‌ها و اتاق اصناف بیشتر شده و اتاق اصناف با جذب بازرسین، نقش کلیدی در کنترل بازار را به عهده دارد.

حسینی همچنین با رد نقش اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت صدور و تمدید و نیز برخورد با فاقدین پروانه‌ی کسب را جزء وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها و اتاق اصناف دانسته است.

وی بدون توجه به وظیفه‌ی قانونی اتاق اصناف شهرستان در تصویب بودجه‌ی سالانه‌ی اتحادیه‌ها، و بدون ذکر هر گونه دلیلی برای عدم تشکیل کمیسیون نظارت شهرستان در 5 ماه گذشته، گفته است: بودجه و اعتبارات سالانه‌ی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف طبق قانون باید به تصویب کمیسیون نظارت شهرستان برسد. این کمیسیون وظیفه دارد نسبت به هزینه‌کرد اتاق اصناف در چارچوب  قانون نظارت نموده و در پایان هر سال مالی مفاصا حساب صادر نماید.

حجت حسینی با اذعان به این که از پرداخت 20 درصد درآمد اتحادیه‌هابه حساب اتاق جلوگیری کرده است، گفته: براساس قانون نظام صنفی اتحادیه ها باید ۲۰% از در آمد خود را به حساب اتاق اصناف واریز نمایند که علی‌رغم مکاتبات متعدد ریاست اتاق، موضوع از طریق کارشناس رسمی دادگستری بررسی و مشخص گردید در سال گذشته بیش از ۲۰% از سوی اتحادیه‌ها به حساب اتاق اصناف واریز شده!

وی در خصوص دریافت دستی وجوه در دفتر اتحادیه‌های منتسب به خود، بدون این که اشاره‌یی هم به اقدامات انجام شده کند، گفته است: طبق قانون باید مبالغ از طریق سیستم خودپرداز و یا بانک به حساب اتحادیه‌ها و اتاق اصناف واریز شده و اصناف از مدیران اجرایی اتحادیه‌ها  تاییدیه پرداخت دریافت کنند. در غیر این صورت موضوع از طریق خود اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و کمیسیون نظارت قابل پیگیری است.

وی با وعده‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی برای نانوایی‌ها، به کیفیت پایین نان در برخی از نانوایی‌ها اذعان کرده و البته این را هم گفته است که؛ بنده به جرات عرض می‌کنم وضعیت نان در این شهرستان به مراتب بهتر از سایر شهرستان‌ها می‌باشد.

حسینی بدون اشاره به این که بازرسان طرح تشدید مبارزه با گران‌فروشی و قاچاق کالا را در اموری غیر مرتبط به کار گمارده است، گفته: در خصوص گران‌فروشی احتمال این که برخی اصناف اجناس خود را بالاتر از سود و درصد قانونی بفروشند، وجود دارد که موضوع از طریق بازرسان این اداره و اتاق اصناف رصد می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده، هر گونه تخلف را از طریق سامانه‌ی ۱۲۴ به این اداره اطلاع دهند.

اما نکته‌ی جالب توجه در این گفت‌وگو، پاسخ وی به سؤالی است که در باره‌ی دریافت وجوه نقدی از واحدهای تولیدی و صنفی پرسیده و وی به ذکر حدیثی از امام صادق و رد ایمان سئحراما بسنده کرده است! حسینی گفته: امام صادق (ع) می‌فرماید: هرگاه مؤمن به برادر مؤمن‌اش تهمت بزند، ایمان در دل او ذوب می‌شود، همان‌گونه که نمک در آب ذوب می‌گردد؛ اگر ایمانی باشد.

حسینی هم‌چنین با اذعان به وجود اختلاف در میان اصناف با دخالت‌های وی در امور داخلی اتحادیه‌ها، گفته: بنده به کسانی که به مسأله‌ی اختلاف دامن زده و قصد دارند آب را گل آلود و ماهی بگیرند، توصیه می‌کنم؛ «در امورات سایر دستگاه‌ها» دخالت نکنند!

[notice]سئحراما؛ اقدام رییس برکنار شده‌ی اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت به انجام گفت‌وگو برای پاسخ به سئحراما را به فال نیک می‌گیرد. البته ایشان در این گفت‌وگو به موارد مطروحه، جز ذکر «بی‌ایمانی سئحراما» و «دخالت سئحراما در کار دیگران» پاسخ قابل توجهی ارایه نکرده و در مواردی حتا به ایرادات وارده در گزارش‌های پیشین، به صراحت اذعان کرده است. با این وجود دعوت ایشان به مناظره‌ی مطبوعاتی بسیار مهم است و سئحراما با قدردانی از کلیبر خبر برای انتشار این گفت‌وگو، دعوت ایشان به مناظره را پیگیری خواهد کرد.[/notice]

۶ دیدگاه‌ها

  1. مثل اینکه زدی به سیم آخر (…) !!!

    (…) یه خورده رعایت (…) را هم بکن این راهی که تو میروی …?

    عاقبت توهین، تهمت و افترا سنگین است خصوصا به اولاد پیامبر، که ابوسفیان نیز مثل تو عمل کرد.

    قرآن می فرماید خدا افراد تهمت زن را نه تنها در آخرت عذاب می کند بلکه در دنیا هم عذاب می کند. مسأله مکافات یک مسأله ای است. چنین چیزی به ما نگفته اند که هر گناهی عقوبتی در این دنیا دارد، نه، خیلی از گناهان است که اصلا در این دنیا عقوبتی ندارد، ولی هر گناهی در آن دنیا عقوبت دارد، اما خدا از بعضی گناهان در همین دنیا هم نخواهد گذشت. یکی از آن گناهانی که در همین دنیا عکس العمل دارد که می توانید آن را تجربه کنید! گناه تهمت زنی و آبروبری است. آنکه تهمت به ناحق می زند، به هر حال در یک روزی گرفتارش خواهد شد: «والله یعلم وانتم لا تعلمون؛ خدا می داند و شما نمی دانید» (آل عمران/ 66).

    (…) مطالب شما کاملا مغرضانه است و کسی که ف (…)

    دوست عزیز (…) برای کسی بمیر که برات تب کنه.
    و بنده هم میدونم که این کامنت را نخواهی گذاشت ولی خواستم یه خورده معقول باشی (…).

  2. جناب صاحب که ان شاءاله صاحب ادب و شعور و معرفت هستید
    غیر مغرضانه و بیطرفانه بودن کامنت سرکارعالی هم کامل معلوم بود. خیانتی که تو و امثال تو به پیامبر واولادپیامبر کردید را به زمزم هم نتوان شست
    چرا هرجاکه کم میارید فوری از پیامبروقرآن و دین هزینه مینمایید.
    پریروز هم نوشته بودید هر که باآل علی درافتادبرافتاد.
    این دو انتقاد ساده که عالم و آدم تمام مسایل پشت پرده اش را هم میدانند باعث شد که یار غار و گرمابه ایتان بشه بی ایمان و ابوسفیان و تهمت زن ؟؟؟؟؟
    چقدر مست قدرتید که در اوج رسوایی هم از قرآن و ایمان و آل پیامبر خرج میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟
    (…)

  3. همه کلیبری ها بی ایمان هستندو منافق ولی (…) های غارتگر اولاد پیامبر؟ خدالعنت کند برکسی که شمارا به کلیبر آورده (…) . (…) اومدین (…) شدین وعلیه کلیبروکلیبری ها انگ بی ایمانی میزنید بربزرگ وکوچک آشکار است نامه اعمالتان. خداوند پاسخگوی شما باشد.
    کسی که زیر حرفش بزند وبر روی قرآن دست بگذارد جز این عراجیف پاسخی ندارد سحرما.بس است یا باز بگویمو پرده بگشایم ح(…)یه

  4. حق با سحراما است

  5. سوال:
    آيا نذر كردن مبلغي پول براي دادن به سيد فقير مجاز است؟آيا اين نوع پول، صدقه حساب مي شود يا هديه؟ اگر انساني خمس پولش را داده باشد و در حال حاضر خمس بر گردنش نباشد چگونه مي تواند به سيد فقير كمك كند؟ با تشكر.

    پاسخ:
    نذر کمک به سادات اشکال ندارد و صحیح است و او می تواند نذر کند که به عنوان هدیه پول را به سید بدهد و یا به عنوان صدقه.
    کمک کردن به سادات اشکال ندارد آنچه که اشکال دارد این است که انسان غیر سید بخواهد به سید زکات بدهد اما سایر صدقات مستحبی اشکالی ندارد.
    آیت الله خامنه ای ، اجوبه استفتائات ، س 1005

    ما اهالی کلیبر هم به نیت صدقه به یک سید فقیر به این پول ها می نگریم. اما…..
    ………………………………… نکته ……………………….
    اما سید نمی تواند این صدقه را از بیت المال آن هم به زور و بی آبرو بازی درآوردن به چنگ آورد.

    ……………………………. نتیجه ………………………
    پس تا قرون آخرشو از حلقومت می کشن بیرون پارک وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 1 =

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: